Szamár. Milyen fasza már!

Rolandante

COVID-19 tesztelésen voltunk a Szent László Kórházban – ezt tapasztaltuk

2020. március 23. - Rolandante

Állandó úti- és jelenlegi lakótársam, Csenge nemzeti ünnepünk estéjén, március 15-én kezdett el köhögni és belázasodni. Alapesetben nem is tulajdonított volna jelentőséget a dolognak, csakhogy ezúttal szokatlan módon mindehhez nehéz légzés is társult, ami az új koronavírus fő differenciáldiagnosztikai markere. Ráadásul éppen ezt megelőzően volt Bécsben, ahonnan vonattal utazott haza. Magyarországon a regisztrált fertőzöttek száma azokban a napokban még egy számjegyű volt (ahol a kulcsszó a regisztrált, mindjárt látni fogjuk, miért), de Ausztria már meglehetősen fertőzött területnek számított.

Az ilyenkor javasoltaknak megfelelően megkísérelte felhívni a háziorvosát, de rendelési időn kívül lévén nem volt elérhető. A 112-höz folyamodtunk hát, ahonnan kapcsolták a mentőket, ők meg közvetlenül a Szent László Kórházat. (Várakoztató zene: Vivaldi Négy évszakja közül valamelyik.) Egy hölgy válaszolt a hívásra – ő már a harmadik személy volt tehát, akivel a bürokratikus útvesztőkön keresztülhatolva meg kellett küzdeni.

-Tessék, Szent László.

-Jó napot kívánok, azért telefonálok, mert koronavírusra utaló tüneteim vannak.

-Jó, azt majd én megmondom, hogy koronavírus-tünetei vannak-e.

Mi, magyar emberek ezt a stílust mind jól ismerjük – ilyenkor érezzük a bőrünkön, ahogy Kádár János ránk mosolyog odafentről (vagy odalentről, ki tudja).

-Ausztriában voltam, és most köhögök, lázam van és nehezen lélegzem.

-Igen, Ausztria veszélyeztetett területnek minősül. Mikor jött onnan haza?

-Tegnap.

-Mennyi időt töltött ott?

-Két napot.

-Akkor az nem korona! Annak a tünetei 5 nap után jelentkeznek.

Nos, az internet szerint a lappangás átlagosan valóban 5,1 nap,de az „átlagosan” jelenthet 2-7 nap intervallumot. Persze a Johns Hopkins Egyetem kutatói sem tudhatnak mindent, de szerencsére a vonal másik végén lévő hölgy igen. A felvetésre, hogy az érintett korábban, itthon is elkaphatta a nyavaját, azzal válaszolt hogy ez nem valószínű, mert Magyarország még nem annyira fertőzött, de ha bemegy tesztelésre, ott a többiektől jó eséllyel elkaphatja… Ez biztató.

Azt is mondta, hogy a légszomj bármilyen lázas tünetegyüttes része lehet. De akkor az internet miért mond ebben is mást?!

Egy szó, mint száz, kézzel-lábbal igyekezett lebeszélni a tesztelésről. Azzal is érvelt, hogy rengeteget kell majd várni.

Nem baj, azért csak teszteljük le, ezt éreztük felelős magatartásnak.

Oké.

Egyáltalán nem volt világos, hogy mi is akkor a teendő, de szerencsére a mentőktől hamarosan visszahívtak, így tisztázhattuk, hogy igen, kérjük a mentőautót. Az nagyjából két óra múlva meg is érkezett. Benne ült egy másik koronagyanús személy is: egy szintén Ausztriából, szintén tegnap, szintén lázasan hazatérő bácsi.

Az interneten fellelhető beszámolóban közöltekkel ellentétben Csengére azonnal szájmaszkot és gumikesztyűt tettek – éppen azért írom le mindezt, mivel a szóban forgó beszámolót olvasva csak tovább erősödött a benyomásom arról, hogy milyen is Magyarországon a helyzet kezelése: ellentmondásos. (Ezen nincs is mit csodálkoznunk, ha figyelembe vesszük, hogy még egyetlen, felelősnek bátran nevezhető személyen belül is eltér például az iskolák bezárásának kérdésére adott válasz attól függően, hogy délelőtt, vagy ugyanaznap este kérdezik-e meg.) Igyekeztünk mindent az általános protokoll szerint tenni, de a következők nyilvánvalóvá tették, hogy a valóságban nem létezik általános protokoll. Minden attól függ, hogy ki veszi fel a telefont, majd az adataidat, ki jön ki érted, ki csinálja meg a vizsgálatot, és hogy éppen milyen kedvében van, mennyire fáradt. (Jobbára sajnos nyilvánvalóan nagyon.)

A talpig védőruhás mentősfiú még a beszállás előtt szintúgy tett egy próbálkozást a páciensjelölt lebeszélésére:

-Biztos nem maradsz itthon még egy napot?

-Nem szeretnék.

-Lehet, hogy elmúlnak holnapra a tünetek. Mik is azok?

-Köhögés, láz, légszomj.

-Voltál mostanában külföldön?

-Tegnap jöttem meg Ausztriából.

-Nincs több kérdésem, beszállás.

A kórház illetékesétől eltérően ő nem firtatta, hány napot töltött a beteg a fertőzött országban. A kapcsolati hálóra, a továbbadás esetleges lehetőségére sem kérdezett rá, ahogy ezek előtt vagy után senki más sem, így én mindezt csak a kapuból néztem, és a továbbiakat csak elmondásból tudom. Az időközben elhaladó mindkét gépjármű belassított a ház előtt parkoló mentő mellett – nagyjából így (plusz mentőautóba irányított telefonkamera). 

A folyosón – szintén ellentmondásban az ismert beszámolóval – úton-útfélen volt fertőtlenítő és csapok, szóval nem olyan balkániak azért az állapotok. Nagyjából két órát kellett várni, míg az újonnan behozottakhoz hozzászólt valaki a folyosón, és ekkor viszont valóban mindenkinek ugyanazzal a tollal íratták be az adatait a felvételi lapra. Ezután további két-három órába telt, míg sorra kerül.

Várakozás közben a hangulat állítólag feszült, de meglepően közvetlen volt. A koronaaspiránsok kedvesen szemeztek, adott esetben beszélgettek is egymással, a kétméteres távolságot fegyelmezetten tartva. Csenge szerint a maszk nemhogy akadályozza, de kifejezetten segíti a kommunikációt: nem tudod, ki hogy néz ki, és fogalmad sincs a mimikájáról, viszont mindenki jót feltételez a másikról – a közös baj többnyire a szolidaritást hozza elő az emberekből. Van a maszknak „romantikája”.

Az egyik rendelő ajtaján kijövő összes vizsgáltnak a kezében piros matrica volt, amely a karanténban lévő személyre figyelmeztet, és állítólag kötelező kiragasztani otthon a bejárati ajtóra – ezt elméletileg még a rendőrség is ellenőrizheti. Ehhez képest Csengének nem adtak ilyet, miután megvizsgálták, mivel ő másik rendelőbe került (pedig az Ausztriából előző nap beautózó bácsi már a határon is kapott, hiába nem volt akkor még neki sem láza). Ebben a rendelőben is volt egy halom a piros lapokból, úgyhogy külön kért egyet („Ja, jól van, vigyen nyugodtan!”), de azt végül nem ragasztottuk ki itthon, mivel padlástéri albérletünk sajátosságaiból fakadóan ide nem tud jönni senki, még csengőnk vagy postaládánk sincs.

karantenos.jpg

A közös tollnál érdekesebb talán, hogy mindenkire ugyanazt a vérnyomásmérőt szorítják, ugyanazt a véroxigénszint-mérőt csiptetik, és ugyanazt a lázmérőt cuppantják a fülébe (utóbbinak a végén lévő műanyagot egy hanyag mozdulattal fertőtlenítve – 37,7 lett az eredmény ott és akkor). A garat- és orrváladékminta vétele közben az érintett területek ingerlése egyébként eléggé indukálja a tüsszentést ill. a krákogást. Fontos, hogy a mintavétel előtt 6 órán át nem szabad enni, de ez pont le is telt, míg kivárta a sorát.

A túlterheltség ellenére egyébként igen kedvesek voltak. A kórtörténeti kikérdezés és az annak nyomán születő ambuláns lap egészen részletes (még a legutóbbi széklet színe is szerepel rajta), de nem igazán pontosan jegyezték fel a dolgokat. Például azt írták, a légszomj a vizsgálat idejére már elmúlt, holott a vizsgált kifejezetten hangsúlyozta, hogy épp majd' megfullad. Mire hazaért, egyébként tényleg elmúlt róla, és soha nem is tért vissza a légzési nehézség. Láza sem volt azóta, és a köhögés is hamarosan hurutosra váltott, majd meg is szűnt.

Nem tartották bent. Csak azt a teszteltet tartják benti karanténban, aki bizonyosan kapcsolatba lépett regisztrált koronavírusossal, valamint a hajléktalanokat, akiknek nincs hová hazamenniük.

A hazajutást mindenkinek magának kell intéznie. A kérdésre, hogy kaphat-e mentőt, azt válaszolták, hogy adott körülmények között reggel 10-re saccolják annak megérkezését. Hajnal 2 óra volt ekkor. Azt javasolták, menjen inkább gyalog, nincs olyan messze az a X. kerület. Az eredményről telefonon értesíteni fogják, de 48 óra múlva attól függetlenül is el kell majd végezni a második tesztet.

Végül taxival jött haza, de utólag kiderült, hogy egyébként az is tilos lett volna – erről ott és akkor nem szóltak. Kesztyűt és maszkot továbbra is viselt, nem úgy, mint a taxisofőr, aki elmondta, hogy őt nem érdekli ez a járványmizéria, muszáj dolgoznia. Ez az attitűd egyébként az emberek igen nagy hányadának körében általánosnak tűnik.

Elzártuk tehát magunkat mind a ketten.

Hajnalban történt a vizsgálat, vártuk a telefonhívást, de az két nap múlva délelőttre sem érkezett meg. Délután felhívtuk hát a kórházat, ahol ezúttal egy igen ifjú hangú hölgy jelentkezett, és azt mondta, ő nem tudja megmondani, pozitív lett-e vagy negatív, be kell érte menni saját kocsival vagy mentővel. Ekkor derült ki, hogy nem csak tömegközlekedéssel, de taxival is tilos. Jó, akkor küldjön mentőt. Nos, az tőlük független, a bejutást ki-ki magának intézi.

Nem terheltük inkább a mentősök kapacitását, ki tudja, mikor ért volna ki, ráadásul napról napra változott a tisztifőorvos ajánlása a teendőkről: ekkorra már azt kommunikálta, hogy enyhe tünetekkel még pozitív teszt esetén is otthon kell maradni kéthetes karanténban. Kórházi kapacitás már csak a súlyos esetek számára van. Esteledett, úgy döntöttünk, másnap együtt besétálunk. Hét és fél kilométerre lakunk a Szent László Kórháztól, zarándokláshoz szokott, életerős embereknek valóban nem sok.

Délelőtt már nem lehetett elérni a kórházat, ahol arról szerettünk volna érdeklődni, hogy adott pillanatban éppen mi a policy a helyzetünkre. A vonalak folyamatosan túlterheltek, így a tájékoztató zöldszámot hívtam fel, ahol egészen hosszasan elbeszélgettem egy igen kedves hölggyel. Elismerte az anomáliák meglétét a helyzetkezelésben, és biztosított róla, hogy közvetíteni fogja a problémákat az illetékes elvtársak felé, például a telefonos adatközlés kapcsán.

Csenge felkötötte a maszkját, én jobb híján a sálamat az arcom elé (sok mindenre talán nem jó, de így legalább nem nyúlkál az ember ösztönösen a saját arcához, mások meg ösztönösen elkerülik az ilyen banditakinézetűeket), és mellékutcákon ellavíroztunk a kórházig.

Délutánra értünk oda. Rögtön fertőtlenítettünk, majd érdeklődtünk a recepción. A fiatal hölgy elmondta: alá kellett írniuk, hogy telefonon nem mondhatnak be teszteredményt, hiszen bárki lehet a vonal másik végén, hogy adhatná már ki a személyes információt névbemondásra. Majd ezek után kinyomtatta Csenge eredményét – névbemondásra. A lapot ideadta nekünk: egy műtőskinézetű lánynak és banditaküllemű kísérőjének.

Negatív.

Az is elhangzott, hogy a háziorvos megkapja az eredményeket, és tőle el lehet kérni. (Ő valószínűleg telefonon is kiadná, ami némileg megint csak következetlen.) Csak hát erről elfelejtettek szólni a vizsgálat alkalmával.

A második tesztelés szükségességét firtatva a lány azt mondta, jócskán kívül vagyunk a 48 órán, és ilyenkor újratesztelni „már nem ugyanolyan”, szóval menjünk inkább haza. Ezt nem teljesen értettük, mert józan paraszti ésszel úgy gondolná az ember, hogy minél később megy a páciens második tesztelésre, annál nagyobb eséllyel kimutatható a kórság – ha Csenge vár még másfél napot, akkor már valószínűleg az is látszana, amit esetlegesen az első tesztelésre várva kapott el a folyosón. A teszteredmény validálásának időpontjánál egyébként ugyanazon nap délelőtt 10 óra szerepel, tehát az előirányzott 48 óra helyett a teszt elvégzése után mintegy 80 órával lett meg az eredmény.

Ismerve kedvenc állatfajtám, a kommentelő habitusát, ilyenkor következhetne az okoskodás, hogy mit hogy kellett volna, meg mi a szabály igazából, meg mi a helyes, meg ki az ember valójában és ki nem az. Ezúttal ezt akár meg is spórolhatja, hiszen e bejegyzés éppen arról szól, hogy az illetékes szakértők véleménye és helyzetkezelése is mennyire nem egységes. Hogy klasszikust idézzek: nem kell okosabbnak lenni a szakértőknél, hahaha. A dolgozók feletti pálcatörés szintén nagyon méltatlan lenne. Iszonyúan túl vannak terhelve, rájuk fér minden segítség és megérdemelnek minden tiszteletet, ahogy az este 8 órai ötperces tapsvihart is!

Egy ismerősünk Nápolyból tért haza nemrég. Három nappal később influenzás tünetekkel ment be egy Pest megyei kórházba koronatesztre. Két napra bent tartották, majd megjött a negatív teszteredménye, és második tesztelés nélkül hazaküldték. Ezen felbuzdulva elfogadtuk hát a betegfelvételnél ülő lány javaslatát, és mi is hazamentünk, mielőtt tényleg elkapjuk a vészt az ott egyre nagyobb számban és sűrűségben várakozóktól. Visszaútra kértem én is egy rendes maszkot. 90-120 percig működik.

Egyikünknek sincs semmilyen tünete.

Itthon, a – Csengének kötelező, részemről önkéntesen vállalt – kéthetes karanténban (amelynek most léptünk csak a második hetébe) legalább sok mindenre jut ideje az embernek, például végignézni az egyes tévécsatornák kommunikációját a témában. A Hír Tv-n futottunk bele abba a narratívába, amely szerint mi, magyarok szerencsések vagyunk, hiszen Európa többi országához képest nálunk jóval kevesebb a megbetegedés.

Nem.

Fenti tapasztalataink alapján az igazság az, hogy egyelőre még fogalmunk sem lehet róla, hogy szerencsések vagyunk-e vagy sem. Spanyolországban, Svájcban, Németországban (stb.) legalább tudják, hogy mekkora nagy kakiban vannak, mi viszont nem tudjuk ezt, mivel nem teszteljük le. Nem rábeszélni próbálnak a tesztelésre, hanem lebeszélni róla, még komoly gyanú esetén is, mivel egyre inkább csak a súlyos esetekre van kapacitás.

Az sem világos, hogy a tesztelt személyek száma jelenik-e meg a statisztikában, avagy az összes elvégzett tesztté. A legtöbben az utóbbira tippelnek. Tehát ha valakinek van két, egymást követő negatív tesztje, az kettővel növeli a negatív tesztek számát a statisztikában, míg ha valakinek van két, egymást követő pozitív tesztje, az eggyel növeli a megerősített esetek számát, míg kettővel az elvégzett tesztekét. Adott matek szerint ha valakinek az első tesztje negatív, a második pozitív, ezért harmadszor is letesztelik, és az ismét pozitív lesz, akkor az a statisztikában értelemszerűen úgy jelenik meg, mint három elvégzett teszt, abból egy negatív teszt, valamint egy megerősített eset. Ez is torzít ám a számok percepcióján.

Remélem, nem így van; kérem, cáfolja meg valaki. Valamint reméljük mind együtt, hogy valóban szerencsések vagyunk!

Nem gondolom, hogy az adott körülmények között a magyar kormány mindezidáig rosszul kezelné a kialakult helyzetet. Marad viszont a kérdés (kérdés?), hogy az adott körülmények létrejöttében (pl. az egészségügy dolgozó- és eszközhiányában) mennyi a szerepe…

Hazafelé – a negatív teszt birtokában – egyébként már az 1-es villamossal indultunk, amelynek kis túlzással kb. minden második megállója egy-egy új(ított) stadion... Bármi ilyenfajta gondolatfolyamot elindítani természetesen a demagógia csúcsa, ahogy évek óta annak minősül az is, ha ezeket a stadionokat átszámítja valaki lélegeztetőgépekre. (Átszámolhatná éppen gumicukorra is, mert annak is több értelme van, mint a magyar focinak, de így most kifejezetten a sors szomorú fintorának tűnik, hogy éppen lélegeztetőgépek tömegére lenne szüksége az országnak.)

Sok mindenki meg fog bánni sok mindent, amit ezekben a napokban, hetekben mond vagy leír, mivel ennek az ismeretlen történetnek sajnos csak az elején járunk, és napról napra változik minden. Nekem is van véleményem a pandémiáról, de azt igyekszem minél inkább magamban tartani, hogy minél kevesebbet kelljen majd megbánnom. Három mondatban:

Földanyácskánk tisztogatja magát: az ő immunrendszere jobb, mint a miénk.

Amit vele művelünk évtizedek óta: nem természetes.

Ami éppen történik: tragikus, de természetes.

...

További személyes érintettségem a szituációban, hogy első könyvem (A szamaras zarándok) áprilisra előirányzott megjelenése (és a népszerűsítésére tervezett országjáró sétafikálás Rocinantéval) bizonytalan ideig halasztásra kerül. A Corvina kiadóval való mélységes egyetértésemben akkorra, „amikor az élet újra beindul”. Pillanatnyilag még senki nem tudja, hogy ez mikor lesz (a Fb-oldalamon lehet majd értesülni a fejleményekről), de kicsit abban bízom, hogy jó néhány benne foglalt dolog addigra már evidenciának fog minősülni. A bevezető fejezet egy rövid részletével búcsúzom, és jó egészséget, kitartást kívánok! Tegyünk róla, hogy az emberiség megerősödve kerüljön ki ebből a satuból.

/.../ Az értékválság minden kor szükséges velejárója, de a mostani mintha intenzívebbnek és jelentékenyebbnek tűnne fel az eddigieknél, legalábbis tíz értékválság-specialistából kilenc ezt állítja. Ezúttal az életterünket rongáljuk le módszeresen és végzetesen, miközben vígan termelünk, fogyasztunk, használunk, felélünk. Valójában még csak nem is feltétlenül vígan, sokkal inkább kényszeresen. Visszaélünk az utódainktól kölcsönbe kapott világgal, és nem érezzük efölött a felelősséget. Saját jövőnk puszta lehetőségét játsszuk épp el – ez lehet az alapvető minőségi különbség a jelenlegi és a korábbi értékkrízisek között.

Eközben az információk végtelen lehetősége mindenkit egy-egy jól körülhatárolt véleménybuborékba zár, és ennek ellenére mindenki meg van róla győződve, hogy a világon ő az egyetlen ember, aki márpedig nem él véleménybuborékban, holott dehogynem. Még nemzeti szinten is nehéz közös pontokat találni a felebarátok között, európai szinten pedig egyenesen lehetetlennek tűnik. A világháló nem egyesítette a világot, hanem feldarabolta azt, nem hozott közelebb a másikhoz, hanem eltávolított tőle. /.../

A bezártságban hátha megtanuljuk kényszerűségből azt is, hogyan használjuk e kiváló találmányt, az internetet arra, hogy valóban összekössön minket, ne pedig szétválasszon.

h-e-s-t-e-g-m-a-r-a-d-j-o-t-t-h-o-n

A bejegyzés trackback címe:

https://rolandante.blog.hu/api/trackback/id/tr4515548908

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

teéjesenmindegy 2020.03.24. 23:10:40

@white999: Istenem, de süt rólad a butaság... Beszarás.
Te, figyelj, a mentős nem laborasszisztens, hogy le tudja venni a mintákat. Felszerelést kell adni neki, védőt, mintavevőt, szállítót. Ki kell képezni.
Persze, tudom, te már öt éve is erre képezted volna ki. őket. Bár 5 perce még azt sem tudtad, hogy ez az eljárásrend. A kereket nem akarod feltalálni?

"Halkan jelzem tábori kórház építése helyett egy üres szálloda vagy kollégium?"
Nagyon helyes, hogy halkan jegyzed. Sok üresen álló kollégiumot vagy szállodát tudsz, úgy kapásból?
Nem az az üres, ahonnan hazamentek a kollegisták, és csak a cuccaik maradtak ott, hanem full üres.
Aztán, esetleg lehet, hogy könnyebb fertőtleníteni és izolálni betegeket (tüdőgyulladással, baszod) egy kórházban, mint egy szállodai szobában. Aztán a gépek berakodása sem olyan egyszerű, ugye? Mondjuk egy kórházi intenzív ágy nem ikeás csoda, hogy felviszed lapraszerelve, aztán összecsavarozod.
Aztán a szálloda/ kollégium szobáinak a hálózatát nem arra tervezték, hogy ott lélegeztetőfépek meg fasz tudja milyen eszközök legyenek. Vagy szögeljék ki a biztosítéktáblát?
A fekvőbeteget hogy viszed fel a harmadikra? Vagy fusson fel?
Na, és ezt így 2 perc alatt írtam, csak a józan ésszel, nem olvastam el semmilyen szakkönyvet.

Érted már, hogy mennyire nagyon sötét vagy?

röf 2020.03.25. 07:19:01

@élhetetlen:
Öcsisajt, a kórházi alkalmazott nem kisnóblizta amit mondott, hanem bizonyos tényekből kikövetkeztette.
Látod, ez a különbség az egészségügyi szakma, és a mindent mindig Orbánra kenő izzadtságszagú balpropaganda között.
De nem baj, összefoglalom az utóbbi napok történéseit: most bukja 2022-t a gagyiellenzék.

BobLarson 2020.03.25. 08:02:16

A teszt eredmenye megtekintheto az ugyfelkapus fiokon, bar ez nincs agyonpublikalva.

Nylul 2020.03.25. 08:52:46

@teéjesenmindegy: Azért te sem panaszkodhatsz..

'A fekvőbeteget hogy viszed fel a harmadikra? Vagy fusson fel?' - teherlifttel, az újabb kolikban vannak, és szép nagyok.

'Aztán a szálloda/ kollégium szobáinak a hálózatát nem arra tervezték, hogy ott lélegeztetőfépek meg fasz tudja milyen eszközök legyenek. Vagy szögeljék ki a biztosítéktáblát?' - egy fullosan bedrótozott betegre kötött gépek áramigénye összesen nem éri el egy átlagos asztali pc-jét.

'Nem az az üres, ahonnan hazamentek a kollegisták, és csak a cuccaik maradtak ott, hanem full üres.' - Közel mindegyik, hiszen pont az volt a gáz pár hete, hogy hazaküldték szerencsétleneket, majd pár nap múlva visszahívták pakolni. Amúgy meg egy ilyen helyzetben pont nem bölcsészmicike bugyija érdekelné az illetékeseket.

Tartalom 2020.03.25. 09:15:16

@chrisred: koszosan én sem vehetem igénybe a tömegközlekedési eszközt. A fertőző is lényegében "hordoz" valamit, csak nem koszt, hanem vírust. Az persze senkit nem érdekel, hogy én hol és hogyan lettem talpig olajos, ha a buszvezető nem enged felszállni.

Tartalom 2020.03.25. 09:22:10

@élhetetlen: Én inkább úgy teszem fel a kérdést, hogy ezek közül mi nincsen és miért. Vlamint mi a fontosabb: egy 45 évre tervezett stadion 50 évesen összeomliik magaalá temetve apádat is aki nézőként a 15 ezer nézővel együtt szörnyethal a meccs alatt, vagy 20 embernek várnia kell a műtétre? Szerintem erre a kérdésre nincs jó válasz, de mindkettőre keresi a kormány a megoldást. Ha 15 ezer ember életét megmentette az szerintem nem kis dolog. Ellenben egy összetört kínai vázához hasonló szétprivatizált egészségügyet örökölt gyurcsánykormánytól. Ezt széthordva és csak a "necces" részeket megtartva művészet üzemeltetni. Nemhogy újra felépíteni. Főleg úgy hogy Gyurcsányék a lopott pénzt még akkor eltávolították az országból. Így egy komplett egészségügy hiányzik. A semmiből újratermetni egy 3000 éves kinaivázát az több mint művészet.

teéjesenmindegy 2020.03.25. 09:28:06

@Nylul:
És mennyire szép nagyok, okoska? Láttál már kórházi liftet? Valahogy nehezen hiszem, hogy a kolikban 6-8 négyzetméteres teherliftek lennének, mert mi a fasznak? De mutasd meg légyszi.

" egy fullosan bedrótozott betegre kötött gépek áramigénye összesen nem éri el egy átlagos asztali pc-jét." Aham. Persze.

"Közel mindegyik" És hazavitték a bútorokat is? Üresek a szobák? Nincsenek ágyak benne? Vagy azokat el kéne valahova pakolni addig?
"nem bölcsészmicike bugyija érdekelné az illetékeseket."
Esetleg nem gondolod, hogy intenzív kezelésre szoruló tüdőbeteget steril szobában kéne ápolni, nem pedig szaros gatyák között?
Tessék. Így néz ki egy intenzív osztály:
static.tveger.hu/uploads/2016/07/intoszt160720-169w-700x261.jpg

Elmondjam neked, hogy (jelen pillanatban amíg tartható) külön felszereléssel mennek be minden egyes beteghez a nővérek. Érted? Át kell öltöznie, ha a másikhoz megy át. Persze, ha majd a folyosón is plafonig lesznek akkor változni fog, de amíg lehet így csinálják.

Tartalom 2020.03.25. 09:30:59

@white999: látod egy sation mi mindenre jó. Egy ellopott beárt kórháziágyakban lecsökkentett elprivatizált gyurcsányos Horváth Ágneses egészségügy ugye mennyire nem jó!!! hát tudd meg én szerintem se. De tessék mégegyszer Gyurcsánékra meg a haverjára a bölcsészhalggató Karácsony Gergelyre szavazni. És akkor ezt is eladják a maradékot is bezárják és akkor az lesz mint amit Soros USÁ-jába, hogy tördelő kézzel kell eldöntened kit gyógytsanak meg a privát egészségügyben téged, vagy párodat ha mindketten betegek vagytok, mert a trükkös privát méregdrága egészségügy biztosítója tudja, hogy nektek csak egyikötökre van pénzetek. Azután tessék majd fikázni. Az érdekes lesz arra majd befizetek. Tetszeni fog a nagy néma csend. Hiszen ezeket a Tetveket mint a Gyurcsány meg Horvát Ági meg Karácsony Gerelyt nem lehet szidni mert ők ilye soha nemtettek.. Ja persze magától adta el magát a kórház, meg magától csökkent e az ágyszám. Meg a kötszergyárat magától adta el magát. Meg az orvos műszercégek maguktól privatizálták magukat. Persze. És ezeknek a vételára hol van? Ja nincs az országban. Vajon akkor melyik országban kell keresni?

Scott Tenorman Must Die 2020.03.25. 09:34:43

@élhetetlen: ez mindenhol így van, hiv-nél is, balesetnél is

Nylul 2020.03.25. 09:50:23

@teéjesenmindegy: 'Valahogy nehezen hiszem, hogy a kolikban 6-8 négyzetméteres teherliftek lennének, mert mi a fasznak? ' A nyíregyiben konkrétan van, nem 8 nm, de egy körházi ágy két emberrel elfér.

'Tessék. Így néz ki egy intenzív osztály:' És itt melyik gép az, amitől leszédül a villanyóra?

'És hazavitték a bútorokat is? Üresek a szobák? Nincsenek ágyak benne? Vagy azokat el kéne valahova pakolni addig?' - persze, el lehet pakolni, hogyha szükséges. Ha neadj'sten erre is szükség lesz, pont senkit nem fog érdekelni, hogy pl elhordják egy koli vagy szálloda berendezését egy sportcsarnokba.

Amúgy vicces, hogy mennyi mindent belegondoltál a kommentembe, direkt nem írtam bele, mert kíváncsi voltam, hogy vajon ugrasz-e azokra is, amikről nem írtam, és bejött.

Baromira nem értek azzal egyett, hogy a tábori kórházak helyett kolikban meg szállodákban legyen intenzív kialakítva, ez pontosan akkora faszságnak tartom, mint azokat az érveidet, amikre válaszoltam.

teéjesenmindegy 2020.03.25. 10:11:21

@Nylul:
"És itt melyik gép az, amitől leszédül a villanyóra?'
Mondjuk az összestől amikor egyszerre megy? Meg a szünetmentes táp?

"vicces, hogy mennyi mindent belegondoltál a kommentembe"
Mit is gondoltam bele?
"direkt nem írtam bele, mert kíváncsi voltam, hogy vajon ugrasz-e azokra is, amikről nem írtam, és bejött."
Aham, tehát olyanra válaszoltam, amiket nem írtál... értem.
vannak liftek - nem elég nagyok
elég az áram - nem, nem elég. nem erre lettek tervezve
üresek a szobák - nem, nem üresek, tele vannak cuccal
micike bugyija - nem steril
Én kb. a marhaságaidra reagáltam.

Tehát egyébként te is baromságnak tartod a kollégiumi meg szállodai ellátást.
Azon túl, hogy tele van, nem steril, nem lehet a gépeket meg ágyakat, meg nővéreket, meg információs rendszert telepíteni, nem erre lettek kitalálva, logisztikailag rémálom ugyan mi gond lehet ezekkel?
Mert ezek szerinted nem érvek.

Figyelj, inkább ne válaszolj, leszarom.

Nylul 2020.03.25. 10:24:56

@teéjesenmindegy: 'micike bugyija - nem steril' - oo wait, ez viszont az én hibám, nem nem voltam elég pontos: Úgy értettem, hogy amúgy meg egy ilyen helyzetben pont nem bölcsészmicike bugyija érdekelné az illetékeseket, kibasznák mindet ahogy kell - na erre megértem, hogy ugrottál, teljesen jogos.

'Meg a szünetmentes táp?' - :D :D :D Eeeember, gondolkodj! :D

'vannak liftek - nem elég nagyok' - vannak olyan kolik, ahol elég nagyok.
'elég az áram - nem, nem elég. nem erre lettek tervezve' - egy icu ágynak nincs szüksége extrém áramigényre.
'üresek a szobák - nem, nem üresek, tele vannak cuccal' - ki lehet pakolni.

'Mert ezek szerinted nem érvek.' - megint belegondoltál valamit, amit nem mondtam. Mondtál három baromságot, erre írtam. Nyilván azért nem írtam a többire, mert nem tartom baromságnak.

teleorman 2020.03.25. 10:28:05

@teéjesenmindegy:

COVID-19 test case total number South Korea 2020
Published by Won So, Mar 24, 2020
As of March 24, 2020, over 348 thousand coronavirus (COVID-19) tests were conducted in South Korea. South Korea is using various methods, a drive-thru style of testing or using at-home testing kits, to test probable infection cases.

Lefordítom: ott eddig 348 000 tesztelést végeztek. Magyarországon a keddi adatok szerint ez a szám 6113. Lakoság arányosan ez legyen durván 30 000. 30 000 csakugyan ugyanannyi mint a 348 000?

teéjesenmindegy 2020.03.25. 10:29:44

@Nylul: icu ágynak nincs szüksége extrém áramigényra.
Annak talán nincs. És a lélegeztető? És a figyelő? Egyébként nem extrém áramigényről beszélek, hanem arról, hogy a koliszobában, főleg a szállodai szobákban lévő 3 konnektor kevés ezeknek.

teleorman 2020.03.25. 10:45:25

@white999: hát igen, ez így van. Ám a régi időkben Európában ismert volt a Burgfrieden intézménye. Ilyenkor a külső veszély miatt egy-egy várban felhagytak az egyébként szokásos hiriggel. Bár az is igaz, hogy a hittel nem lehet felhagyni, ha valaki a fehéret zöldnek látja, a Burgfrieden miatt nem fogja másnak látni. Ezért írta egy kommentelő pld., hogy ugyanannyit tesztelünk, mint Dél-Koreában... a különbség egyébként lakosságarányosan több, mint tízszeres. Ám a hívő elme a legnyilvánvalóbb empíriát is képes a hit nagy igazsága szerint elcsavarni.

Egyébként meg optimista megközelítéssel bízzunk benne, hogy ez a járvány lesz az egészségügy nagy "aha-pillanata". "Belátást nyer", hogy ez is egyike a sokat emlegetett "nemzetstratégiai" ágazatoknak, és nem lehet a választási propaganda szempontjai szerint kezelni. (Ebben egy 100 milliárdos stadion nyilván nagyobbat szól, mint 100 milliárd amit az eü. rendszer szinte nyom nélkül szív föl.)

teéjesenmindegy 2020.03.25. 10:50:36

@teleorman: Csak nem a lakosság arányaihoz kell viszonyítani te barom.

2018 Obánék Moszkva fele menekülnek! 2020.03.25. 10:58:12

Nagyon jó írás, ugyanis teljes valóságból bemutatja, hogy az egészésegügyi ellátás pont olyan elégtelen, fejetlen, koordinálatlan és hozzá nem értő, mint a "válság kezelő" kormányzás.

Orbánék pont ezt csinálják: azt se tudják mi a diagnózis, azt se tudják mi a stratégiájuk a holnapra, csak naponta ötletelnek. Mégis, mit vár el az ember egy ilyen észkombájn kormánytól mint orbán, rogán, szírgyártó, kásler, hogy ezek a nemzetmegmentök a hatalmas szakételmükkel?????? Nem válságkezelők, hanemválság gerjesztők ők.

Valszeg orbán azért akar egyeduralmi kormányzást, hogy ne kelljen az idejét ezekre a rogán, kásler fajtákra vesztegetnie, marhaságot egymaga is tud csinálni, nem kell ehhez órákat tanácskozni velükl.

A stadionokkal meg minden a legnagyobb rendben: oda lehet majd bevágni mindazokat akik nem férnek el a kórházakban, a gyepen sátrakat lehet majd felállítani karanténnak, az átlag 20 ezres falusi lelátón meg majd jól megférnek a sorukra várakozó páciensek. Ha meg ez is kevés lenne, akkor majd Bözsike az ügyeletes telefonos távdiagnózissal igazolja, hogy ez illetőnek nincs is korona vírusa, ne jöjjön be tesztelni magát, mehet dolgozni gond nélkül.

teéjesenmindegy 2020.03.25. 11:01:05

„A több tesztkészlet nem jelent több tesztelést. Csak azon végzünk koronavírustesztet, akiről erőteljesen gyanítható, hogy fertőzött” – mondta a Reuters megkeresésére az afrikai járványügy szóvivője, James Ayodele.

jelenleg nincs értelme Magyarország teljes lakosságát szűrni, a teszteket csak a gyanús esetekben érdemes elvégezni, vagyis azoknál, akik tüneteket mutatnak vagy találkoztak koronavírusos fertőzöttel - közölte a szervezet magyarországi irodavezetője Ledia Lazeri"

bloghu mindenhez értő kommentelők: Mindenkit tesztelni kell, mert a teszt megállítja a vírust...

chrisred 2020.03.25. 11:08:18

@teéjesenmindegy: Azért az durva, hogy az afrikai egészségügyi intézkedéseket tekinted követendő példának.

Nylul 2020.03.25. 11:13:09

@teéjesenmindegy:
Az icu ágyat a teljes műszerezettséggel együtt értettem. De mivel én sem jártam utána, amikor azt írtam, hogy 'egy fullosan bedrótozott betegre kötött gépek áramigénye összesen nem éri el egy átlagos asztali pc-jét.', ezért csak a saját megnyugtatásom végett rákérdeztem egy orvosi műszereket forgalmazó ismerősömre, hogy nem írtam-e túl nagy baromságot.

--------
Figyi már, egy lélegeztetőnek mennyi az áramigénye? meglepődnék, ha 80-100W-nál több lenne.

Hazaérek, megnézem. Nem lehet sok.

Annyira nem fontos konkrét szám, azon megy a vita, hogy egy ilyen ágyhoz kapcsolódó műszerezettségnek mennyi az áram kell: static.tveger.hu/uploads/2016/07/intoszt160720-169w-700x261.jpg
Én mondom, hogy 1000-1500W-nál kétlem, hogy több.

1000 W tuti elég.
Ezek a műszerek nem fogyasztanak sokat. Talán a lélegeztető a legnagyobb fogyasztó, abban egy kompresszor van.
-----------
Kérjek tőle katalógust? :D

2018 Obánék Moszkva fele menekülnek! 2020.03.25. 11:14:47

@chrisred:

lehet azért az afrikai a példája, mert a fidiótái most ott találtak maguknak egy illiberált szövetségest.

Jut azonban eszembe, ez az Afrika nem az az Afrika amelyiktöl a kisembernek fosni kell, mert 100 millió migráns áll ugrásra készen hogy Európát lerohanja????

teéjesenmindegy 2020.03.25. 11:14:49

@chrisred:
Ez jött át, okoska? Bravó. Megvan, hogy nem valami nyamnyam mondta, hanem a who afrikai járványügye? Az is megvan, hogy afrikának van némi tapasztalata a járványokkal? Tudod, ilyen ebolák, meg dengue láz, meg ilyenek.
A magyar who is ezt mondta. A magyar tisztifőorvos is. Ezt csinálja mindenki ebben a kurva világban, kivéve a magyar kommentelő, mert az jobban tudja.

2018 Obánék Moszkva fele menekülnek! 2020.03.25. 11:16:38

@teéjesenmindegy:

Akkor mégiscsak be kellene hozni azt a 100 millió afrikai migráncsot, mert azok jobban tudják mint az operatív törzs.

teéjesenmindegy 2020.03.25. 11:21:03

@Nylul: És az asztali PC-d mennyit fogyaszt? Mert az egyémre az van írva, hogy 400 W.... A monitor meg 35.
Szóval a a haverod 1000-1500 kicsit feljebb van.

teleorman 2020.03.25. 11:21:06

@teéjesenmindegy: gratulálok a kifinomult stílushoz. Ezt talán még a gazdi se várja el, ne teljesíts túl.

teéjesenmindegy 2020.03.25. 11:22:30

@teleorman: Miután te vagy a negyedik értetlen fasz, aki azt hiszi, hogy lakosságszámhoz kell viszonyítani a tesztek számát, leszarom a stílust.

Dzsok 2020.03.25. 11:27:57

@teéjesenmindegy: "Igaz, hogy eddig összesen teszteltek 15613-at (márc 20 adat), de majd most majd naponta. 15ezret."

Látod megint hülyeségeket beszélsz.
Tests carried out so far in Austria: 28,391 (Március 24.-i adat)
Azaz négy nap alatt már most elvégeztek további 13000 tesztet.

Tedd emellé a magyar adatokat mielőtt bezzeg jön a ausztria szöveged.

teéjesenmindegy 2020.03.25. 11:38:22

@Dzsok: Austria 15613 20 Mar 2020 Ministry of Social Affairs Coronavirus info page 20 Mar 2020, 15:00 local time Tests carried out to date: 15,613

Én beszélek hülyeséget? Mivel? Napi 15 ezerről volt szó.

Lássuk a számokat:
Ausztria: 28ezer teszt, 5500 fertőzött. Minden hatodik teszt mutatott pozitív eredményt.
Magyarország: 6800 teszt 226 fertőzött. Minden harmincadik pozitív.

Tehát a magyarok, egy fertőzött 30 kontaktját tesztelik, az osztrákok hatot. (Plusz ugye azok, akik tüneteket mutatnak)
Akkor ki megy jobban utána a járványnak?

Baszod, ha 10 ember pozitív, plusz még van 5 aki gyanus, akkor a 10 ember kontaktjait meg azt az ötöt kell tesztelni, nem az ország túlfelén a tanyán élő Marinénit. Tényleg ennyire nehéz ezt felfogni?

chrisred 2020.03.25. 11:38:47

@teéjesenmindegy: "Az is megvan, hogy afrikának van némi tapasztalata a járványokkal? Tudod, ilyen ebolák, meg dengue láz, meg ilyenek." Éppen ezért kevésbé hiszek a magyar hisztifőorvosnak, a WHO magyar kirendeltségvezetőjének meg egy afrikai szóvivőnek, mint a WHO etióp főigazgatójának, aki évtizedeken dolgozott járványügyi szakemberként Afrikában:

"A WHO továbbra is arra szólítja fel az országokat, hogy teszteljenek, izolálják a fertőzötteket, kezeljenek minden érintettet, és nyomozzanak le minden kontaktszemélyt.

Pozitív példaként hozta fel Dél-Koreát, ahol egy hónapja erősen terjedt a járvány, de mára sikereket értek el. Az embereket tájékoztatják a fejleményekről, innovatív tesztelési stratégiákat dolgoztak ki, és jelentősen megnövelték a tesztelési kapacitást. Az érintetteket pedig erre a célra kijelölt létesítményekben helyezték karanténba, nem kórházakban vagy otthon."

Nylul 2020.03.25. 11:43:38

@teéjesenmindegy: Egyrészt én írtam neki, hogy 1000-1500W-nál nem lehet több, erre írta, hogy 1000W tuti elég. Márpedig 1000W-ot simán elbír egy koliszoba, de még egy szállodai szoba is.

chrisred 2020.03.25. 11:45:25

@teéjesenmindegy: index.hu/techtud/2020/03/25/a_rejtett_fertozottek_barmikor_kirobbanthatjak_az_uj_jarvanyt/

"Hogyan lehet megtudni, hogy hány egészségesnek vagy legalábbis nem különösebben betegnek tűnő ember hordozza a vírust, és fertőz? Akikről tudott, hogy bármiféle kapcsolatba kerültek igazolt fertőzöttekkel (különösen, ha a fertőzöttek családtagjairól van szó, vagy olyanokról, akik a munkájukból kifolyólag sok emberrel találkozhatnak), azokat tesztelni kell, akár vannak tüneteik, akár nincsenek. A kontaktszemélyek azonnali tesztelésének szükségessége a tudományos közvéleményben vitán felül áll.
Viszont sokan vannak – és egyre többen lesznek – azok, akik ismeretlen forrásból fertőződnek meg, az utcán, a boltban, közlekedési eszközökön. Ha ők ráadásul még tüneteket sem mutatnak, nagyon nehéz azonosítani őket. A számukat azonban egyre pontosabban meg lehet becsülni. Az már ma is egyértelmű, hogy a fertőzések többségéért a tünetmentes/alig tünetes fertőzöttek a felelősek. A legtöbb becslés szerint a fertőzöttek 60 százaléka közéjük tartozik, de akár ennél is többen lehetnek."

Az első bekezdés a kontaktszemélyekről szól, a második pedig az ország túlfelén tanyán élő, de esetleg bolti pénztárosként dolgozó Mari néniről. Aki mondjuk naponta ezer emberrel kerül kapcsolatba, de sehol sem merül fel kontaktszemélyként.

teéjesenmindegy 2020.03.25. 11:53:05

@chrisred: A who etióp főigazgatója mit is üzent?
Nem harcolhatunk a vírus ellen anélkül, hogy tudnánk, hol van. Ez azt jelenti, hogy szemmel kell tartani, izolálni kell, tesztekre van szükség, és minden egyes esettel külön kell foglalkozni azért, hogy megtörjük a továbbfertőzés láncolatát"
Felhívom a figyelmedet a továbbfertőzésre. Nem arra, hogy ész nélkül teszteljük

"kezeljenek minden érintettet, és nyomozzanak le minden kontaktszemélyt."
Tehát, akkor dél-korea pont ugyanannyira nyomoz utánuk mint magyarország, ugye?
Juujj, de jó.

teéjesenmindegy 2020.03.25. 11:58:05

@chrisred: Tehát teszteljük le marinénit, aki a tévében sem látott vírusfertőzöttet. De miért csak őt? Akkor mindenkit, aki él és mozog.
Ja, várj, ezt akkor naponta, két hétig minimum, hiszen lappanghat is.
Melyik ország csinálja ezt? Ja, egyik sem.

2018 Obánék Moszkva fele menekülnek! 2020.03.25. 12:10:49

@teéjesenmindegy: "Tehát a magyarok, egy fertőzött 30 kontaktját tesztelik, az osztrákok hatot.
Akkor ki megy jobban utána a járványnak?"

te fideSS-es észkombájn, ha valaki fertözött, de csak egy emberrel volt kontaktja, akkor elég egy(!!!) darab tesztet csinálni! De ha elmegy a boltba, a rokonokhoz a haverokhoz, utazik tömegközlekedésen, akkor már több tucart, több száz, tesztet kell(ene) c sinálni.

Ráadasul azt se tudod, hogy az osztrákok hamarabb kezdték az otthon maradást és be is tartják a szabályt, a magyarok meg nem, tehát az osztrákok nem fertözik egymást akkora sebességgel mint a magyarok.

Úgyhogy még azt se tudod, hogy a számokat milyen vizsonylatban kell értelmezni, meg hogy a 10 nem feltétlenül eredménytelenebb mint a 200.

2018 Obánék Moszkva fele menekülnek! 2020.03.25. 12:21:36

@teéjesenmindegy: "Tehát, akkor dél-korea pont ugyanannyira nyomoz utánuk mint magyarország, ugye?
Juujj, de jó."

Öngól okoskodó, ugyanis Dél-Koreában éppenséggel nö a fertözöttek száma. Ez bizonyítvány a válsággerjesztö orbán kormány "eredményiere" is!

Itt van a felfele tartó Dé koreai görbe a fertözöttek alakulásáról:

www.worldometers.info/coronavirus/country/south-korea/

teéjesenmindegy 2020.03.25. 12:33:55

@2018 Obánék Moszkva fele menekülnek!:
"csak egy emberrel volt kontaktja, akkor elég egy(!!!) darab tesztet csinálni! De ha elmegy a boltba, a rokonokhoz a haverokhoz, utazik tömegközlekedésen, akkor már több tucart, több száz, tesztet kell(ene) c sinálni."
Igen, baszod, ez egy átlag. Érted? Nyilván van akinek egy kontaktja volt, meg van akinek 59, így jön ki a 30as átlag.

Te egy zombijárványt is túlélnél, azok az agyra mennek...

chrisred 2020.03.25. 12:47:28

@teéjesenmindegy: "Akkor mindenkit, aki él és mozog."

Pontosan. Akinek nem muszáj, az maradjon otthon, akinek meg feltétlenül mozognia kell, és kapcsolatba lépni másokkal, azokat rendszeresen ellenőrizni, és aki pozitív lett, azt izolálni.

chrisred 2020.03.25. 12:48:50

@teéjesenmindegy: Mari néninek fogalma sincs arról, hogy látott-e vírusfertőzöttet, mert a többségük tünetmentes.

teéjesenmindegy 2020.03.25. 12:56:00

@chrisred:
A szakemberek mást mondanak.
És melyik ország is a példa, hogy mindenkit tesztelnek, aki kimozdul? Ugyanis nem igazán megvalósítható, hogy senki ne menjen sehova.
Tudtommal mindenhol gyanúra tesztelnek, nem pénzfeldobásos alapon.

Marinéni egyébként szoros kapcsolatba kerül minden arrajáróval? Egyébként az, hogy tünetmentes meg hogy enyhe tünete van, az azért két dolog. Ha marinéni elkapja, és tüneteket produkál, akkor elkülönítik.

teéjesenmindegy 2020.03.25. 12:58:28

@chrisred:
Tessék okoska. Itt nyivákoltál, meg okoskodtál 2 napja, hogy az Auchanba miért mentek a katonák, a CBA-ba meg miért nem.

index.hu/gazdasag/2020/03/25/13_ujabb_ceg_vallalkozas_kopogtattak_szerdan_a_katonak_bement_honvedelem_jarvany_koronavirus_atveszik/

Scott Tenorman Must Die 2020.03.25. 13:29:39

LIBSIK, a MOL fertőtlenítőt fog gyártani. NA ezért kellett visszavenni a részvényeket. ugye ti nem fogtok ebből a fertőtlenítőből vásárolni? hisz a patásorbán gigantikusat bukott a részvényeken!!

yourmomtits 2020.03.25. 13:34:50

én mától a véleményemet Gréta Tunberg véleményéhez fogom igazítani

white999 2020.03.25. 14:10:43

@teéjesenmindegy: Butuska a mentős az valóban nem labor asszisztens. A labort asszisztens valóban nem végez olyat mint egy mentőorvos, mert az sokkal komolyabb. Egy mentőorvos aki tud intubálni újraéleszteni az röhögve vesz egy garat pálcával mintát. Még te aki nem az emberiség krémjéhez tartozol agykapacitás szempontjából is le tudnád venni. Na jó nem biztos.
Még gy apró tévedés Kiskunhalas mellett nem kórházat hanem alkalmi kórházat építenek. Attól azért masszívabbnak és gyorsabbnak tűnik egy meglevő épületbe rakni az infrastruktúrát.
Kettőből kettőt nem megérteni felfogni elég rossz arány.

white999 2020.03.25. 14:17:01

@Tartalom: Kedves Ideális Ner társ. Gyurcsányra sosem szavaztam és bármennyire kapacitálsz nem is tervezem jelenleg. Ettől eltekintve elég gáz ha rossz és a rosszabb között lehet választani.

chrisred 2020.03.25. 14:22:09

@teéjesenmindegy: "A szakemberek mást mondanak.
És melyik ország is a példa, hogy mindenkit tesztelnek, aki kimozdul?"

Nem figyeltél oda, amit az egyetlen idézett szakember mondott, helyette afrikai szóvivőket linkelgetsz. A WHO főigazgatója Dél-Koreát hozta fel példának.

www.egeszsegkalauz.hu/betegsegek/fertozo-betegsegek/koronavirus-hat-ezert-nincs-annyi-halaleset-del-koreaban-lehet-toluk-tanulni/135795q

"Kezdetben az orvos küldhette a betegeket vírustesztre, de az folyamatos fertőzésveszélyt jelentett a többi beteg, és az egészségügyi ellátás dolgozói számára, úgyhogy telefonos ügyfélszolgálatot hoztak létre, náthás tünetekkel őket kell hívni.
Ez még mindig üzemel, de közben úgynevezett „drive through” vírustesztelő állomásokat hoztak létre minden bokorban, aki szeretne tesztet, csak odagurul autóval, nem kell kiszállni, csak lehúzni az ablakot, a védőruhába öltözött szakemberek nyálmintát vesznek, majd az eredményt SMS-ben küldik. Ha pozitív a teszt, akkor befektetik a beteget, lekövetik az útvonalát, fertőtlenítenek, bezárják a helyeket, ahol a beteg a tünetei megjelenése előtt 14 nappal járt, erről SMS-t küldenek az adott település összes lakójának stb.
Folyamatosan emelték az elvégzett vírustesztek számát, jelenleg napi 15 ezret végeznek el, ami példátlan az egész világon. Összesen már több, mint 200.000 tesztet végeztek el. Aztán kitalálták, hogy ne kelljen annyit várni az eredményre, kifejlesztettek egy saját teszt KIT-et, történetesen ez lett a világon a leggyorsabb, és a legpontosabb."

Nem kell semmi újat kitalálni, csak átvenni azt, ami máshol jól működik.

Muhammad Balfas 2020.03.25. 14:49:29

@chrisred: Szted létezett értelmes, gondolkodásra képes ember akkoriban, aki komolyan gondolta, hogy komoly infrastrukturális beruházások nélkül képesek leszünk EB-t rendezni? A ma stadionhisztit rendező pártok, sajtótermékek, kommentelők akkor vajon miért nem cirkuszoltak?

chrisred 2020.03.25. 15:00:50

@Muhammad Balfas: Nem létezett olyan, egyedül szegény Mészöly élte bele magát, hogy foci EB lesz, ezért tolták előre a simlisek, mert őszintének látszott a csalódottsága.

www.youtube.com/watch?v=OlkaWpyjWDU

teéjesenmindegy 2020.03.25. 17:16:29

@chrisred: "A WHO főigazgatója Dél-Koreát hozta fel példának."
Ja. Mert karanténba raknak mindenkit, okoska.

Dzsok 2020.03.25. 17:23:30

@teéjesenmindegy: Igen te beszélsz hülyeséget. A következőket állítottad:
1, irreális, hogy Ausztria napi 15000 tesztre növelje a tesztelési kapacitását:
"Igaz, hogy eddig összesen teszteltek 15613-at (márc 20 adat), de majd most majd naponta. 15ezret."

Erre írtam válaszul, hogy már most növeltek és 4 nap alatt 13000 tesztet végeztek
Továbbá itt van egy cikk a terveikről:
www.usnews.com/news/world/articles/2020-03-24/austria-to-use-more-rapid-corona-tests-for-broad-scale-testing
Tehát ebben nincs igazad, amit állítasz nem felel meg a valóságnak.

2, A következő baromságod:
"Ausztria: 28ezer teszt, 5500 fertőzött. Minden hatodik teszt mutatott pozitív eredményt.
Magyarország: 6800 teszt 226 fertőzött. Minden harmincadik pozitív.
Tehát a magyarok, egy fertőzött 30 kontaktját tesztelik, az osztrákok hatot."

Te tök hülye vagy ehhez a teszteket nem így használják fel, hogy elosztod az össz tesztek számát 6800 a fertőzöttek számával 226. Szerintem tájékozódj, előbb a tesztek használatáról.

3, Ha a járvány lecseng és az ország vissza akar állni termelésre, akkor az újbóli járványok megelőzésében kulcsszerepe lesz a tesztelésnek ehhez olvasd el a korábban behivatkozott cikket meg ezt is, bár az előzmények alapján neked ez már valószínűleg túl magas: :)
index.hu/techtud/2020/03/25/a_rejtett_fertozottek_barmikor_kirobbanthatjak_az_uj_jarvanyt/

teéjesenmindegy 2020.03.25. 17:27:57

@white999:
" hanem alkalmi kórházat építenek. Attól azért masszívabbnak és gyorsabbnak tűnik egy meglevő épületbe rakni az infrastruktúrát."
Azért szép, hogy kapásból elmondtam, hogy miért baromság amit idekreáltál, de csak nyomod tovább.
Tényleg mekkora ötlet kollégiumokból kipakolni mindent, liftet átalakítani, sterilizálni, felszereléseket betuszkolni, nővéreknek/személyzetnek helységeket kialakítani.. Teljesen alkalmatlan épületekből....
Nyilván mindenki más hülye. hogy ez nem jutott az eszükbe, nem te vagy a barom.

Minek idézgetsz roppant hozzáértő indexes ujságírókat? Egész biztos, hogy kompetensebbek, mint a who. Menj a picsába te idióta.

Dzsok 2020.03.25. 17:31:01

@teéjesenmindegy szerint a Franciák sem értenek ehhez az egészhez:
theglobalherald.com/france-ramps-up-number-of-coronavirus-tests/342157/

World Health Organization says some nations aren’t running enough coronavirus tests: ‘Test every suspected case’
www.cnbc.com/2020/03/16/who-says-some-nations-arent-running-enough-coronavirus-tests-test-every-suspected-case.html

teéjesenmindegy 2020.03.25. 17:45:26

@Dzsok: Legalább a saját kurva idézetedet értsd már meg
"‘Test every suspected case’"
EZEN MI AZ ANYÁDAT NE ÉRTETEK?
Suspected case az nem az, amikor Csenge kitalálja, hogy ő most aztán csodával határos módon, megfertőződött, hanem az, amikor volt szoros kontakt. Meg nem az, amikor a balfasz indexes szarjankó leírja, hogy ez aztán kevés. Ki a faszt ellenőrizzenek? Aki életében nem járt a faluján kívül? Hátha odaugrott a vírus?
TEST EVERY SUSPECTED CASE.
Ostoba fasz, ha nem tudsz angolul akkor ne idézgess.

teéjesenmindegy 2020.03.25. 17:53:03

@Dzsok: Ja, csak hogy tiszta legyen.
A WHO azt mondta, hogy jelen pillanatban felesleges tesztelgetni.
Majd lesz olyan pillanat, amikor már van annyi fertőzött. hogy találomra is lehet találni. Majd.

white999 2020.03.25. 19:25:02

@teéjesenmindegy: NA SEGG HÜLYE GYEREK EZEN VERGŐDTÉL TEGNAP EGÉSZ IDŐ ALATT.
24.hu/belfold/2020/03/25/koronavirus-mento-haziorvos-mintavetel/
Felhívnám az első sorokban levő információra a figyelmedet. Szerdán azaz szerdától azaz mai naptól lehet azt csinálni amit én tegnap logikusnak és kezdettől fogva célszerűnek mondtam. Lehet nekem kellene irányítani az operatív törzset. Ritka hogy valaki ilyen rendszeresen magára húzza a szopóálarcot, Mert te még remek érveket is felhoztál ellen. PL a mentős az nem laborasszisztens, ami kétségtelen tény de a dologhoz semmi köze. NA PÁ.

white999 2020.03.25. 19:34:07

@teéjesenmindegy: Nyilván az alkalmi kórház az felhőkarcoló lesz nagy és tágas lifttel. Te teljesen hülye vagy csak keretekben tudsz gondolkodni és sajnos a szövegértés se megy. Ha itt már lassan mindenki lehülyézett, nem lehet hogy tényleg te vagy az és nem a fél világ újságíróval eü szakember egyetemben.

élhetetlen 2020.03.25. 20:31:25

@Tartalom: Ez nagyon hatásos! “Ha 15 ezer ember életét megmentette az szerintem nem kis dolog.”. A 15 ezer ember életét úgy is meg lehett volna menteni, hogy bezárják, lebontják az életveszélyes stadiont, (esetleg másképp hasznosítják a területet). Pesze, ha azt mondod, hogy egy focidrukkernek ugyanolyan fizikai fájdalmat okoz a stadionjuk hiánya, mint egy gerincsérvesnek, csigolya sérültnek akárcsak a leülés, felállás, ülés, akkor nem tudok mit felhozni a szuper érved ellen. (Egyébként egy fél éves várólistában nem húsz beteg van, és ezeknek a betegeknek majd, valamikor kezdődik újra a fél éves várólista). Egyébként gratulálok, ilyet még senki nem hozott össze szerintem a kommentekben, talán máshol sem, hogy életmentő stadionépítés!

Nylul 2020.03.25. 20:40:07

@white999: Az a baj, hogy ennek a teéljesenidiótának az alapállítása igaz, csak mivel a tárgyi ismeretei hiányoznak hozzá, olyan légből kapott faszságokkat érvel, hogy lift, meg áram.

Sokkal jobban megéri alkalmi/tábori kórházat felállítani jelenleg, de nem azért, mert nem lehet nővérkeszobát kialakítani egy meglévő kollégiumban. Nagyon sok összetevős a képlet, a szellőzőrendszeren, a burkolóanyagokon, az izolációs szabványokon át baromi sok minden van, amik miatt ez nem az, hogy nem kivitelezhető, hanem még nem tart ott a balhé, hogy ezzel megérje foglalkozni.

Egyszerűen annyi van, hogy jelenleg még nem tart ott a járvány (egyik országban sem), hogy megérje egy meglévő szállodát EÜ egységgé átalakítani. Egy másik gyors apróság: Ami kolit, szállodát most szétvernek, azt a balhé helyre is kell ám állítani.

teéjesenmindegy 2020.03.25. 20:44:20

@Nylul:
"a szellőzőrendszeren, a burkolóanyagokon, az izolációs szabványokon"
Hmm, ez nem a sterilitás kategóriájába tartozik? Mert mintha ezzel kezdtem volna.

teéjesenmindegy 2020.03.25. 20:49:56

@white999:
"Nyilván az alkalmi kórház az felhőkarcoló lesz nagy és tágas lifttel"
Nem, te barom, szűk folyosókat fognak benne csinálni meg csigalépcsőket.
Vágod, hogy konténerekből fog állni, seggfej?
"Te teljesen hülye vagy csak keretekben tudsz gondolkodni és sajnos a szövegértés se megy. "
Mondja ezt az, aki 17-én bejelentett hírt 24-én még mindig nem fogott fel.

"Ha itt már lassan mindenki lehülyézett, nem lehet hogy tényleg te vagy az és nem a fél világ újságíróval eü szakember egyetemben."
Tudod, attól, mert valami sötét állat, mint te lehülyéz, különösebben nem hatódok meg.
Nyilván én vagyok a hülye, minden ujságíró és eü szakember pártolja a remek elképzeléseidet a kollégumi szobákban berendezett intenzív osztályokról...

élhetetlen 2020.03.25. 20:52:21

@röf: Öcsisajt, a “a kórházi alkalmazott”igenis kisnóblizta, hogy szerinte mi van. Ha valaki köhög, lázas, és légszomja van, még, ha a körzeti orvoshoz megy is, az is meghallgatja a tüdőzörejeket, és, ha gyanús, akkor tüdőszűrőre küldi. Szerinted meg lehet tűpontos diagnózist adni telefonon. Most annyi változott, hogy a körzeti, ha felelős, és tüdőgyulladást gyanít, akkor tesztre küldi, főleg, ha fertőzött területről jött. De neked ajánlom, hogy keress egy tv-s doktort, mond el a panaszodat, majd távdiagnosztizál, elég lesz az neked.

teéjesenmindegy 2020.03.25. 20:53:50

@white999:
Te ostoba fasz, teeee ::D:D:D:D:D
Ja, szerdától. Csak 17én kedden írták :D:D:D:D:

nepszava.hu/3071162_koronavirus-lakason-is-elvegzik-a-mintavetelt

Hihetetlen, hogy lófaszerdőben rohangálsz nyitott szájjal, bazmeg :D
A kereket nem akarod feltalálni esetleg?

teéjesenmindegy 2020.03.25. 20:57:38

@white999: "Mert te még remek érveket is felhoztál ellen. PL a mentős az nem laborasszisztens, ami kétségtelen tény de a dologhoz semmi köze. "

:D:D:D Aztakurva.
Én speciel végig azt mondtam, hogy kellett idő, amíg kiképezték, és felszerelést adtak nekik, nem érveket hoztam fel egy bevezetett rendszer ellen. Sőt, azt is mondtam, hogy ez a poszt márc 15-i eseményeket írt le, de már más az eljárásrend.
Beszarás vagy.

Nylul 2020.03.25. 20:58:30

@teéjesenmindegy: De igen, csak mellette mondtál három baromságot, amit bátorkodtam megjegyezni, de ezt már elmondtam vagy háromszor.

élhetetlen 2020.03.25. 20:58:52

@röf: Ami kimaradt. Abban, amit írtam, semmi politika nem volt, de, ha te egy vizsgálatban, tesztelésben is azt látsz, arról nem tehetek.

teéjesenmindegy 2020.03.25. 21:02:48

@élhetetlen:
"Szerinted meg lehet tűpontos diagnózist adni telefonon."
Kicsit más a tűpontos diagnózis, meg valaminek a kizárása.
Ha köze nem volt koronás beteghez, ráadásul 2 nap telt el az esetleges fertőzéstől, akkor nem ettől fullad.

Ha te álmos vagy, meg fáradékony, akkor azt azért ki lehet zárni, hogy cecelégy csípett meg Akarattyán....

Nylul 2020.03.25. 21:08:45

@teéjesenmindegy: Megint zöldséget beszélsz, két napot töltött kint: 2+2 = 4. Tehát 4 nap telt el az esetleges fertőzéstől.

teéjesenmindegy 2020.03.25. 21:38:05

@Nylul: Egyáltalán nem baromság, hogy nem arra van kitalálva egy kollégium, de leszarom.

teéjesenmindegy 2020.03.25. 21:43:23

@Nylul: Ha tegnap jött haza, akkor az ugye 1. Meg kint volt kettőt, az ugye kettő. Most akkor faszoskodjunk azon, hogy a hazajövetel most reggel volt-e, vagy este, és akkor a szombati nap beleszámít-e a kinntartózkodás két napjába.
Kicsit nagyvonalú vagy a számokkal, lásd az én asztali gépem 435 W vs. 1000 nél nem fogyaszt többet az felszerelés fejezetet...

teéjesenmindegy 2020.03.25. 21:45:05

@élhetetlen: Egyébként elég nehéz elvonatkoztatni a politikától, ha az elhalálozási adatokban is valami hatalmas összeesküvést bírsz belelátni..

Nylul 2020.03.25. 21:46:23

@teéjesenmindegy: 'Egyáltalán nem baromság, hogy nem arra van kitalálva egy kollégium' - Így van, nem arra van kitalálva. 3 faszságot írtál ennek indoklására. Ennyit mondtam.

Nylul 2020.03.25. 22:02:33

@teéjesenmindegy: 'Ha tegnap jött haza, akkor az ugye 1. Meg kint volt kettőt, az ugye kettő. Most akkor faszoskodjunk azon, hogy a hazajövetel most reggel volt-e, vagy este, és akkor a szombati nap beleszámít-e a kinntartózkodás két napjába.' - oups, tényleg, ott a pont. Valamiért az volt a fejemben, hogy két napot töltött kint, majd a hazaérkezése után két nappal jöttek a tünetek - még egyszer megnéztem a cikket, így ok.

'Kicsit nagyvonalú vagy a számokkal, lásd az én asztali gépem 435 W vs. 1000 nél nem fogyaszt többet az felszerelés fejezetet...'

Ohh nemáá.. Tényleg fölébecsültem az átlagos pc áramigényét, viszont ezt így exhas írtam. De nézzük már meg, hogy mire:
'Aztán a szálloda/ kollégium szobáinak a hálózatát nem arra tervezték, hogy ott lélegeztetőfépek meg fasz tudja milyen eszközök legyenek. Vagy szögeljék ki a biztosítéktáblát?' - egy fullosan bedrótozott betegre kötött gépek áramigénye összesen nem éri el egy átlagos asztali pc-jét.

Éééééérted, te jöttél azzal, hogy ki kell szögelni a biztosítéktáblát.

Szóval melyik állítás a nagyobb baromság ebben a kontextusban, az, hogy ki kell szögelni a biztosítéktáblát, vagy az, hogy egy átlag asztali gép (legalábbis a tiéd) csak 400W-ot fogyaszt.

És az, hogy szünetmentes táp zabálja a teljesítményt? Na azon hangosan felkacagtam. :D

élhetetlen 2020.03.25. 22:11:51

@Scott Tenorman Must Die: “ez mindenhol így van, hiv-nél is, balesetnél is”. Tudom, csak azt írtam, hogy nem értem miért. Sarkítok. 50 évesen gyógyszeres kezelés alatt áltam magas vérnyomással. Aztán kivasaltak egy zebrán, megúsztam, csak az egyik térdem ment tönkre, de még élek (66 vagyok) a magas vérnyomással. Ha ott maradtam volna, akkor miért az elsődleges halálok a magas vérnyomás, és csak járulékos körülmény, hogy halálra gázoltak? De, ha tüdőbeteg lennék, amivel még éveket élhetek, de halálra gázolnak, akkor miért is a tűdőbetegségbe haltam bele?

teéjesenmindegy 2020.03.25. 23:06:01

@Nylul: Én nem azt mondtam, hogy a szünetmentes táp zabálja, hanem azt hogy az is ott van. Meg a lámpák, meg a lélegeztető, meg az ekg, meg a tököm tudja.
Nem tudom, hogy egy újraélesztésnél, vagy egy súlyos rohamnál mit használnak.

Egy átlagos szállodát meg kollégiumot nem arra terveznek, hogy te ott bármilyen elektromos eszközt használj. Nem igazán jó a szállodásnak. Persze, megy a telefontöltő, de ne gondoljuk, hogy te majd mosógépet vagy radiátort bedughatsz.
Szóval a pc fogyasztásánál biztos, hogy több kell egy intenzív ágyhoz, de ha elbírja a hálózat akkor is kismillió akadálya van.
Nem fogok ezen rugózni többet, hogy melyik kollégiumban van betegágy szállítására lift, és melyikben lehet hegeszteni a szobában.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.03.25. 23:10:54

@élhetetlen:

Azért, mert haláloknak a halált _közvetlenül_ előidéző körülményt szokták feltüntetni. Nincs is ezzel semmi baj, ha másodlagos okként feltüntetik a halált nem közvetlenül előidéző, de ahhoz hozzájáruló körülményt, ahogy a Kásler-féle direktívában is áll.

teéjesenmindegy 2020.03.25. 23:13:25

@élhetetlen: Ha nem érted, hogy mi ennek a lényege, akkor miért nem a szakértőt kérdezed meg?
Wéber András demográfus, a haláloki statisztikák szakértője. A szakember szerint teljesen normális eljárás, hogy ilyen esetben elsődleges haláloknak a korábban meglévő alapbetegséget tüntetik fel, és a COVID-19-et csak kísérő betegségként szerepeltetik.

Gondolom egy akut betegségnél felléphet millió komplikáció, fertőzés, áttét. Ha tüdőbeteg vagy és elüt az autó, akkor nyilván a gázolás a halál oka. Ha elmegy az áram a kórházban, és a vastüdő leáll, akkor nem az áramszünet lesz a halál oka..

teéjesenmindegy 2020.03.25. 23:18:17

@élhetetlen: Egyébként nem azt szokták mondani, hogy ma a koronavírusba belehalt x db beteg, hanem azt, hogy meghalt X db koronavírussal fertőzött beteg. Szóval a halál oka, meg a statisztika, hogy hány koronavírusos hal meg két külön dolog.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.03.25. 23:44:45

@Nylul:

"vagy az, hogy egy átlag asztali gép (legalábbis a tiéd) csak 400W-ot fogyaszt."

Az átlagos PC messze nem fogyaszt 400W-ot, csak a tápokat szokták min. ekkorára tervezni, főleg azért, hogy nagyobb számot lehessen ráírni. Egy átlagos PC-nek bőven elég lenne egy 200-250W-os táp is, ha nincs benne gamer grafikus kártya és ehhez való processzor. A tápok általában 50-60% terhelésnél működnek a legjobb hatásfokkal, egy nem gamer PC nem is fogyaszt többet 100-120W-nál. Érdemes megnézni pl. az olcsóbb Ryzen processzorok TDP-jét, 65-75W körül van, és ez ugye már a csúcsfogyasztás. Mivel az optimálisnál kisebb terhelésnél erőteljesebben romlik a tápok hatásfoka (fölötte rendszerint csak kisebb mértékben romlik), nem is előnyös a 400+W-os tápok használata. Kár, hogy kisebbeket nemigen lehet kapni.

élhetetlen 2020.03.25. 23:49:21

@Kovacs Nocraft Jozsefne: “mert haláloknak a halált _közvetlenül_ előidéző körülményt szokták feltüntetni. Nincs is ezzel semmi baj, ha másodlagos okként feltüntetik a halált nem közvetlenül előidéző, de ahhoz hozzájáruló körülményt, ahogy a Kásler-féle direktívában is áll.”. Olvasd újra! index.hu/tech/hoax/2020/03/23/koronavirus_jarvany_kasler_miklos_halaloki_statisztika_halottvizsgalati_bizonyitvany_statisztika_emmi/ .Ebből a levélből nem sikerült mondatokat kivágnom, de hát tudod, csak egy nyomorék vagyok, ahogy többször mondtad, tehát csak utalok. Ha volt akkut betegsége, akkor azt kell feltüntetni halálozási oknak (akkor is, ha azzal még évekig élhetett volna), és a COVID-19 fertőzés csak kísérő betegség, ami HOZZÁJÁRULHATOTT a halálhoz. Erről beszéltem mással pl. egy baleset kapcsán is. Tehát a COVID-19 miatt csak makkegészséges emberek halnak meg, de értelmezd a levelet, ahogy akarod, Csak az ellenkezőjéről szól annak, amit te írsz.

Nylul 2020.03.26. 02:16:02

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Kiestél a kontextusból, ezt nem én mondtam, hanem teéljesenidóta.
Én annyit állítottam, hogy egy komplett icu helyszín minden fisz-faszzal drótos műszerrel együtt nem fogyaszthat többet 1000-1500-nál. Ott basztam el, hogy hülye hasonlattal éltem, már az elején.

De azért az neked is tetszeni fog, hogy szerinte a szünetmentes táptól padlóra kerül a hálózat. :D
-----
- És itt melyik gép az, amitől leszédül a villanyóra?'
- Mondjuk az összestől amikor egyszerre megy? Meg a szünetmentes táp?"
----

Figyi már, miket ír:

'Én nem azt mondtam, hogy a szünetmentes táp zabálja, hanem azt hogy az is ott van. Meg a lámpák, meg a lélegeztető, meg az ekg, meg a tököm tudja.
Nem tudom, hogy egy újraélesztésnél, vagy egy súlyos rohamnál mit használnak.'

Buta ez a gyerek, mint a tök, időnként úgy elkap egy egy dolgot, de ha valami nem tetszik neki, akkor irgumburgum. :D Jahh, és ő sosem hibázik, nem téved. :D

Nylul 2020.03.26. 02:55:30

@teéjesenmindegy: 'Én nem azt mondtam, hogy a szünetmentes táp zabálja, hanem azt hogy az is ott van.' ooh tényleg nem mondtál ilyet? Haat akkor ez ki volt? :D

én: És itt melyik gép az, amitől leszédül a villanyóra?'
te: Mondjuk az összestől amikor egyszerre megy? Meg a szünetmentes táp?"
-------
teéljesen*:
'Egy átlagos szállodát meg kollégiumot nem arra terveznek, hogy te ott bármilyen elektromos eszközt használj. ' - nem, de egy porszívót azért be lehet dugni nem? :D

'Szóval a pc fogyasztásánál biztos, hogy több kell egy intenzív ágyhoz, '

Na! mesélj, mi kell az intenzív ágyhoz? És ezek mennyit fogyasztanak? (Súgok: kurva sokminden és kurvakeveset)

'de ha elbírja a hálózat akkor is kismillió akadálya van.' - 2005-2007 óta épített hálózatok vidáman elbírják, és kismillió akadálya van - csak épp ezek között pont azok nincsenek, amiről te beszélsz..

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.03.26. 09:45:54

@Nylul:

"Kiestél a kontextusból, ezt nem én mondtam"

Jóvanna, nem olvastam mindent vissza.

teéjesenmindegy 2020.03.26. 09:45:58

@Nylul: Istenem, tényleg nem hagyod abba?
Ott a szünetmentes táp. Nem azt írtam, hogy az zabálja az áramot.

Voltál már szállodai szobában? Hát sok sikert a porszívó bedugdosásához. Mert be lehet dugni, csak leveri a biztosítékot. Voltál már olyan helyen ahol külön kialakított hajszárító volt? Elgondolkodtál, hogy ugyan miért?

"2005-2007 óta épített hálózatok vidáman elbírják"
Egyébként a faszom se gondolta volna, hogy 2005-óta épültek csak kollégiumok az országban...

Nylul 2020.03.26. 11:48:23

@teéjesenmindegy:
'Istenem, tényleg nem hagyod abba?' - nyugodtan abbahagyhatod te is, mi tart vissza? :D

'Ott a szünetmentes táp. Nem azt írtam, hogy az zabálja az áramot.'

De, pontosan azt írtad.
Kérdeztem: 'És itt melyik gép az, amitől leszédül a villanyóra?''
Válaszoltál: 'Mondjuk az összestől amikor egyszerre megy? Meg a szünetmentes táp?'

'Voltál már szállodai szobában? Hát sok sikert a porszívó bedugdosásához.'
Voltam, sőt, a balhéig 2-3 hetente rendszeresen jártam. Egyikben sem okozott problémát a takarítószemélyzetnek a porszívó használata.

'Voltál már olyan helyen ahol külön kialakított hajszárító volt?' - na speciel ilyenben nem voltam, erről mesélhetnél, mert tényleg el sem tudom képzelni.

'Egyébként a faszom se gondolta volna, hogy 2005-óta épültek csak kollégiumok az országban...' - ilyet ki mondott, és hol?
Úgy is kérdezhetném,hogy ez úgy jön ide hogy?

white999 2020.03.26. 13:52:26

@Nylul: Amit írsz az már lehet vitaalap. A kérdés sz hogy mi különböztet meg egy kórházat egy sima épülettől. Kórház leegyszerűsítve legtöbbször hosszú folyosóról nyíló kórtermek szobák pont mint egy kollégiumban, szállodában. A jellemző különbséget a szobák felszerelései adják, amit mindenhova be kell szerelni. Most tekintsünk el a fertőzéstől, padlótól abban az országban ahol nincs maszk és fertőtlenítő. Az optimális megoldástól nagyon messze van de a hungexpo területén felállított tábori ágyak is inkább fekete afrikát idézik. Ezt kivételesen ez esetben nem a kormány fikázására mondom, mert minden lehetséges módot meg kell ragadni ami a semmitől jobb. Valóban a lift ezért szörnyű példa mert a szállodát is berendezik ágyakkal tehát van nagyobb méretű és a földszint kifejezést ismeri a magyar nyelv, a nővérek orvosok pedig lehetnek az emeleten, valamint a kiszolgáló dolgok. Viszont van étkező konyha egyéb dolgok amik rendkívül fontosak pont egy olyan helyzetben amikor szinte megállás nélkül szolgálatban van valaki.

white999 2020.03.26. 14:01:23

@teéjesenmindegy: Amikor írtad nem volt más az eljárás rend pont ezt írtam. Már a dátum és a napok sem mennek. Így nehéz lesz bármiről beszélni. Nem nagyon lesz téma ami még ettől is faék egyszerűbb lenne.

white999 2020.03.26. 14:07:00

@teéjesenmindegy: A link amit mellékeltem tegnapi volt és tegnap szerda csak hogy segítsek eligazodni a dátumok rengetegében. Nem sokat tévedtél csak egy hetet, így történhet meg hogy a posztot te hülyeségnek veszed de a megírásakor ez még a valóság volt. Tulajdonképpen ha gyorsan olvastad még akkor is.
Így nyugodtan mondhatjuk hogy te egy másik univerzumban mozogtál végig a többi hozzászólóhoz képest, aki ezt megértette elsőre.

white999 2020.03.26. 18:42:04

@teéjesenmindegy: MOST NEM AZÉRT ÍROK IDE HOGY PISZKÁLJALAK. A NÉPSZAVA CIKK ALAPJÁN IGAZAD LENNE ÉS EZ NEM A TE ÉS NEM IS A NÉPSZABADSÁG HIBÁJA. ÉN VISZONT ERRŐL BESZÉLEK AMI ITT VAN, AMIKOR A VALÓSÁG SZEMBEJÖN ÉS EZ A TRAGÉDIA.

index.hu/belfold/2020/03/26/koronavirus_teszt_tapasztalatok_hogy_tortenik_2/

na szép estét.

Muhammad Balfas 2020.03.26. 18:55:12

@chrisred: Utolsó körig jutott a magyar pályázat, már csak az ukránok voltak, meg mi.2007-ben egy ország állt mögötte egy évvel azután, hogy a miniszterelnök azt mondta Őszödön, hogy "nincs tovább, azért nincs mert elkúrtuk, nem kicsit, nagyon". Hol voltak akkor a ma a stadionok ellen csaholó pártemberek, újságírók, kommentelők??

chrisred 2020.03.27. 06:38:13

@Muhammad Balfas: Sokadszor állítod, hogy az egész ország mögötte állt, anélkül, hogy bármi bizonyítékod lenne rá. Ezt mondták az olimpiai pályázatról is, aztán valahogy sikerül átnyomni egy népszavazási kezdeményezést, és kiderült, hogy a politikai-gazdasági eliten kívül szinte senki sem akarja.

Hogy akkor az ellenzéki pártemberek milyen álláspontot foglaltak el, az Orbánék dolga volt. A civilek, adófizetők azért nem problémáztak vele, mert nem százmilliárdokról, hanem csak egy pár százmilliós (a Fidesz szerint egymilliárdos) pályázatról volt szó, egy 13 ezer oldalas ígérethalmazról, makettekről és vizuális bemutatókról.

magyarnarancs.hu/belpol/az_eb-palyazat_penzei_kiugrottak_britbe-67153

Nylul 2020.03.27. 11:38:02

@white999: Nagyon sok minden.
Az erre a témára vonatkozó ismereteim némileg megkoptak, és nem is biztos, hogy igazam van, de ha jól rémlik, tapéta, festett fal nem játszik, le kell csempézni mindent asszem 1 60.-ig.

De még nem is ez a truváj, hanem pl az épületgépészet. Ha jól rémlik, pl amelyik épületben közös csatornás elszívó van a szobák wc-jében, eleve kiesik.

De ki van ez találva, már a járvány előtt is voltak kidolgozott válságtervek, hogy mit, hogyan lehet vészhelytetben EÜ épületként hasznosítani, sőt, vannak olyan épületek amiket eleve így is terveztek. Most kicsit titokzatos leszek, de pár napon belül fogtok erről hallani.

Muhammad Balfas 2020.03.27. 16:00:31

@chrisred: Nem volt ilyen cirkusz az eredményes pályázat esetén várható stadionberuházások miatt. Nem voltak ellenséges médiavisszhangok,provokatív Index főcímek.Nem gyűjtöttek politikai erők aláírásokat ellenséges felhangokkal. Hol voltak azok a baloldalipolitikusok, akik most acsarkodnak a stadionok kapcsán?Holott alig egy évvel voltunk azután, hogy a miniszterelnök elismerte, hogy kurva nagy gond a gazdasággal. Különös, nem.? :)

chrisred 2020.03.27. 17:58:39

@Muhammad Balfas: Most sem azokkal a stadionokkal van a gond, amiket tervbe vettek, aztán nem építettek meg, hanem amiket igen. Egyébként csak úgy foltra belinkelek néhány cikket, amit ha ma írnának, akkor bizonyára le lenne sorosbérencezve a a szerző.

magyarnarancs.hu/publicisztika/santa_eb-66897
hvg.hu/gazdasag/20070417_futball_eb_cardiff

Muhammad Balfas 2020.03.28. 14:45:37

@chrisred: De akkoriban miért nem volt cirkuszolás a baloldali pártok és média részéről, amikor tudták, hogy az állam sok pénzt készül belenyomni a stadionokba? Miért nem volt ellenséges, gerjesztett hangulat mint most, hogy "miért nem a zegészségügybe, meg a zoktatásba? Annak tudatában különösen, ami Őszödön elhangzott a miniszterelnök szájából... Amiket belinkeltél marginális olvasottságú sajtótermékek. Laza kis értelmiségi fanyalgás.

chrisred 2020.03.28. 16:00:27

@Muhammad Balfas: Párszor már leírtam, ha valaki tisztában volt vele, hogy nem lesz magyar EB, azok az akkori kormánypártok voltak. Mindenki tisztában volt vele, a Mészöly videóban is elhangzott, nyilvánvalóan meg kellett volna kenni a döntéshozók közül annyit, amennyi szükséges a győzelemhez. Ilyesmi nem történt, nyilvánvalóan nem lehetett esélyünk. Akkor meg mit pörögtek volna soha fel nem épülő stadionokon. Azon a pár száz millión pedig szépen megosztozott pár csókos, akik egy eleve esélytelen pályázatért kapták.

Muhammad Balfas 2020.03.31. 21:11:12

@chrisred: Továbbra is kérdezem: egy évvel azután, hogy a miniszterelnök Gyurcsány beismerte az ország katasztrofális helyzetét, miért nem hisztiztek a futballba tervezett beruházások miatt azok a sajtótermékek, politikusok , közéleti szereplők, akik ma sikítófrászt kapnak egy stadion látványától is. Miért nem zúgott a "de mé' nem a zoktatásba meg a zegézségügybe" rigmus? Különös..

Attilajukkaja 2020.03.31. 21:13:48

@Muhammad Balfas:
"miért nem hisztiztek a futballba tervezett beruházások miatt "
Melyik beruházásokra gondolsz?

chrisred 2020.04.01. 06:19:19

@Muhammad Balfas: A kérdésedben benne van a válasz. Egy stadion látványától akkor lehet sikítófrászt kapni, vagy éppen a magyar profi futballisták átlagfizetésétől, esetleg a sportklubokba kisíbolt tao pénzektől, illetve a köztévé által a focikluboknak kifizetett jogdíjaktól, ha azok a százmilliárdok már kikerültek az államkasszából. Amíg benne vannak, miért sikítoznál?

Dzsok 2020.04.23. 09:33:13

@teéjesenmindegy: Néhány hét után akkor ennyit a bezzeg Ausztriás szövegedről, lehet tanulni tőlük, úgy hogy sokkal nehezebb helyzetből indultak és szomszédos ország Olaszországgal:
index.hu/kulfold/2020/04/23/ausztria_magyarorszag_koronavirus_jarvany_laboratorium_korlatozasok/

A gazdaság újraindításához és az átmeneti időszak kezeléséhez szükséges nagyszámú tesztelés terén is lazán le fognak körözni minket.
süti beállítások módosítása